- Zar sistemi yalnızca Dungeon Master gerektiren rol oyunlarında ve oyunlarda geçerlidir.
- Dungeon Master yetkisi bulunmayan üyelerimizin herhangi bir rol oyununda zar atmaları yasaktır. DM gerektiren durumlarda yetkili isimlerle irtibata geçebilirsiniz.
- Hamlelerinizin başarısı için d20 adı verilen ilk zar atılır. Aşağıdaki durumlara göre hamle değerlendirilir.
19-20: Kesin başarıyı belirtir.
15-18: Başarılı bir hamle olduğunu belirtir.
10-14: Başarısız olduğunu gösterir.
5-9: Başarısız bir hamle olup, yaralanma söz konusu olabilir.
0-4: Kesinlikle başarısız bir hamle olduğunu gösterir ve can puanında düşme meydana gelir.
- Hamlenizin başarısına göre yeniden zar atılması söz konusu olabilir. Can puanında düşme meydana gelecek ise d10 sisteminde bir zar atılır. Atılan zar düşülecek puanı belirler.
Düello Sistemi:
- Düellolar, her ırkın kendi arasında gerçekleştirilebilir.
- Anlaşmalı olarak kurgulanmış düellolarda zar atılma gereği yoktur. Fakat bunun dışındaki durumlarda Dungeon Master'lar devreye girer.
- Düellolarda yalnızca hamle yaptığınızı belirtebilirsiniz. Hamlenizin sonucu hakkında bir bilgi yazmamanız gerekmektedir.
- Rol oyunlarınızın devamında da DM'lerin yapmış olduğu açıklamalar doğrultusunda hareket etmelisiniz.
- Karakterlerin can puanı 100 olarak belirlenmiş olup, 50'nin altına düştüğü taktirde ciddi ve kalıcı yaralanmalar meydana gelebilir. Bu durumda düellodan çekilebileceğiniz gibi, yaralanmaları kurgunuza da yansıtmanız gerekir.
Quidditch Sistemi:
- Büyücülerin en önemli eğlencesi olan Quidditch, süpürgelere yapılan özel büyüler sayesinde diğer ırklar tarafından da oynanabilmektedir.
- Quidditch'de karakterinizin can puanı 20 olarak belirlenmiştir. 10'un altına düştüğü taktirde, hamlenizin başarısını belirleyecek d20'lik zarlardan -2 puan düşülür. Eğer can puanı 5'in altına düşerse, karakteriniz oyuna devam edemez.